Klient klientowi nierówny

W przypadku sprzedaży, naturalnym jest grupowanie klientów według ich określonych cech i prezentowanych zachowań. Klienci strategiczni, zamawiający najwięcej, a więc przynoszący firmie najwięcej korzyści traktowani powinni być inaczej niż klienci, którzy rzadko korzystają z usług danego przedsiębiorcy, niewiele dając mu przy tym zarobić. Aby móc odróżnić takich klientów i należycie ich obsłużyć, przydatna jest tu segmentacja klientów (więcej: https://www.marketizator.pl/segmentacja). Z rozwiązania takiego korzystają przede wszystkim duże firmy, które dzięki jej zastosowaniu przygotowują swoje strategie sprzedażowe i marketingowe.

Klienci VIP

Klienci, którzy kupują najwięcej, najczęściej uzyskują status VIP

Autor zdjęcia: Rux Hall

Klienci, którzy kupują najwięcej, najczęściej uzyskują status VIP. Upoważnia on ich do uzyskiwania szeregu korzyści dodatkowych, takich jak na przykład:

  • darmowa wysyłka zakupionych towarów,
  • dostęp do najnowszych ofert,
  • program rabatowy,
  • uzyskiwanie prezentów,
  • etc.

Możliwości do tego, by zatrzymać przy sobie takiego klienta i zachęcić go do dalszych zakupów jest wiele. Sporo zależy tu od branży i charakteru oferowanych produktów. Zupełnie inaczej wygląda, bowiem sprzedaż na przykład kosmetyków, a inaczej samochodów. Nie zmienia się jednak to, że wczucie się w potrzeby klienta i wyjście im naprzeciw, w drodze prostej przekłada się na sprzedaż, a więc wzrost dochodu przedsiębiorcy. Klienci lubią czuć się ważni, lubią, gdy pamięta się o ich urodzinach i zwraca się do nich w sposób, który wskazuje na to jak się ich ceni. Ot, zwyczajna ludzka próżność, którą doskonale znają specjaliści od marketingu i umieją wykorzystać ją w praktyce.