Porzucony koszyk – czy warto do niego wracać

Z perspektywy klienta, porzucony koszyk nie jest niczym niezwykłym (więcej: https://www.omniconvert.com/pl/ratuj-koszyki). Ot, po prostu jedna z wielu transakcji, której nie doprowadziło się do końca. Czasem, zdarza się nawet i tak, że klienci umieszczając już towary w koszyku, traktują go niczym pewnego rodzaju przechowalnia i wcale nie zamierzają dokonywać zakupów. Wówczas, nawet podjęcie bardzo zaawansowanych działań marketingowych przez przedsiębiorcę na niewiele się zda – transakcji takiej nie uda się doprowadzić do końca. Jest ona przegrana z góry.

Marketingowe chwyty

Z perspektywy klienta, porzucony koszyk nie jest niczym niezwykłym

Autor zdjęcia: torbakhopper

Najczęściej zdarza się jednak tak, że klienci nie są zdecydowani. Nie wiedzą do końca czy chcą dokonać zakupów, czy wolą z nich zrezygnować. Najczęściej powodem wahania są koszty, z którymi trzeba się liczyć. W takim przypadku, zaoferowanie dodatkowej zniżki, czy chociażby darmowej wysyłki, może zdziałać naprawdę cuda. Klienci, widząc korzyści, które mogą odnieść z zawarcia transakcji, wracają na stronę sklepu i składają swoje zamówienia. Nie dość, że mają bowiem możliwość kupienia interesujących ich towarów, to jeszcze płacą za nie dużo miej niż zaproponowane im to było wyjściowo. Przedsiębiorca, oferując kilkuprocentowy rabat także nie traci, bowiem sprzedaż generuje mu zysk, z czego przecież żyje.